Azpeitiko epaile dekanoari
Ez dut inor epaitu nahi, egozten zaizkion delituak alde batera utzita, oro har, pertsona bat, ezarri zaizkion baldintza sozioekonomiko edo kulturalen emaitza eta ondorioa baino ez delako.
Ez dut inor epaitu nahi, egozten zaizkion delituak alde batera utzita, oro har, pertsona bat, ezarri zaizkion baldintza sozioekonomiko edo kulturalen emaitza eta ondorioa baino ez delako.
Zertarako bakuna? Nola da posible efektu kaltegarririk ez duen produktu merke baten aldeko ikerketa eta frogak bultzatu beharrean, gure milioiak erabiltzea osasun bermerik ez duten bakunen erosketan eta inposaketan?
Orain Ardurak alferrikako proiektu handi eta inposatuen aurkako nazioarteko egunaren astean kokatuz, larunbaterako, hilak 12, manifestazio eta elkarretaratze bana antolatu ditu Bilbon eta Iruñan
Euskaraldiaren sustatzaile publikoak euskaraz bizi nahi dugunoi helarazitako benetako mezua
Erantzunak jakinda, herritarrek uler lezakete hartzen ari diren neurri sozioekonomikoak hartzeko arrazoirik ba al dagoen edo ez.
PCR, maskara, txerto eta Coviden datuen inguruko ikuspegi ezberdinak alderatzeko parada izango da abenduaren 18an eta 19an
María José Martínez Albarracín katedradunak egindako ikerketak aire-bidezko transmisioa baztertzen du
Libre zarenean soilik duzu bozkatzeko eskubidea, ez alderantziz. Euskaldunon Egunkaria itxi zutenean bozkatu genuen bere berpiztea ala? Egin egin genuen, eta kito.
Txalaparta argitaletxeak atera du kartzelan ezagutu eta itzulitako eleberria.
Jatetxeek eta bestelako negozioek ireki beharko lukete. Arte, musika, kirol eta kultur jarduerak ere normaltasunez abian jarri.
Ikasleen —eta irakasleon— lana zaintzapean ezarri dugu, Google-en programak erabiliz: meet, clasroom… Datuekin osatu ditzaketen txostenak, noren eskutara irits daitezke?
Indize hori udaberrian bezala erabiliko balute, ez luke adieraziko ezohiko neurriak hartzeko beharra dagoenik.
Hizkuntza eraikiz, irudimena erabiliz, eta gure magia, umorea eta artea erabiliz, aterako gara aurrera.
Utilitarista batek erabaki lezake medikuek gu hiltzeko zilegitasuna izatea, gure organo osasuntsuak haiek gabe hilko liratekeen beste bost pertsonari eramateko.
Zergatik burutu zen holokaustoa: “Goiko aginduak ziren”, “orduko politika zen”, “legea zen”.
Salaketa pelikula honen protagonista izanik, telebistak burua lur azpian ezkutatu du ostrukaren antzera. Zergatik?
Epidemiologia zentroak emandako datuetan ez dago goranzko kurbarik, neguaren atarian gripe handitzearekin egoten den igoera xume bat baino ez, urtero ikusten dena eta egiten ari direna inondik inora justifikaziorik ez duela.
Zergatik murriztu behar da gizartearen askatasuna osasun-arazo bati aurre egiteko? Ez al zaie administrazioei eta politikariei ordaintzen herritarroi arazoak konpon diezazkiguten?
Aurre egin behar diogu. Guregatik, eta gure ondorengoengatik. Hau guztia ikusten ez duenak ez du ikusi nahi.
“Heriotzarako erromatar ohiturak Soriako Tierras Altas eskualdean. Euskararen aztarnak antzinako epigrafian” erakusketa ireki zen joan den astean Bergaran
Askatasun plazan –Herriko Etxearen parean– goizeko 11etan. Lema: Haurrentzako masken inposaketen kontra!
Askatasunez maitatu, berdintasunez maitatu, begirunez maitatu, erantzukizunez maitatu.
Hainbeste aldatu duen bizitza dela eta nire ezinegona, tristura eta dezepzioa inolako lotsa eta konplexu barik edozeinen aurrean publiko egiten dut.
Batzuetan, inbertsioa eta politika publikoak, zentzugabekeria izateaz gain, nazkagarriak ere badira.
Eta kriminalak.
Adibidetzat har litezke gure inguruko herrialde gehienak hartzen ari diren neurriak, nahiz eta hori, agian, asko eskatzea izango litzatekeen gure agintarientzat –eta gaur egun, zoritxarrez, baita oposizioarentzat ere.
Zein da Kapitalismoan garatutako Medikuntza honen helburua? Mundua menderatzea ala gizarte kontroladoreko tresna bihurtzea?
Langilearen gorputza ez zaio interesatzen osasunaren estatuko administrazio horri, baizik eta Estatua osatzen duten banakoen gorputza.
Gizarteak behar-beharrezkoa du eztabaida zintzoa. Galdera hauei erantzunez herriak ulertu ahalko lituzke hartzen ari diren neurrien arrazoiak, eta ze motatakoak diren.
Neurri dakroniarren eragina: mesfidantza, enpatia eza, lotura afektiboa indartzeko edo sustatzeko zailtasunak, emozioak kudeatzeko zailtasunak, lo egiteko arazoak.
Badirudi bat-batean, mespretxatu behar direla, arriskutsuak edo arduragabeak direlakoan, diskurtso ofizialetik ateratzen diren iritzi guztiak, hamaika gezur eta manipulazio sufritu dituen herri batean. Tupustean gauzak aldatzen ahal badira, bada ere norabide argitsura, baikorrera begi kliska batean iraultzeko modua?
Gaur Maulen, goizeko 11etan merkatuan, eta Donapaulen, arratsaldeko 5etan herriko etxean, aurrera doaz herri iniziatibak. Joan den larunbatean, 300 bat lagun mobilizatu ziren Ipar Euskal Herriko 15 herritan, kudeaketaz eta biharko munduaz eztabaidatuz.
Irudikatzen dugu kapitalismo digitala lebitatzen, etereo, gimnastiko, arin eta lirain, udagoieneko haize ufadak daroan hostoa bailitzan, lurrean pausatu eta atoan da konpost.
Gobernuek debekuak besterik ez dituzte jartzen, neurriak gogortuz eta familien ekonomia eta bizitza hondoratuz. Askatasunak sendatzen gaituela ere aldarrikatu dute.
Erraz zentsura daitezke komunikabideak, baina nekezago guztion ahoak, trapuez, distantzia sozialez eta denok etxean sarraraziz ez bada.
Zenbateraino da arduratsua bertsio ofizialista neuronak birrindu arte errepikatzea?
Epaiak berak Eliseo Gil errugabea dela argi utzi badu ere, kondenatu egin zuen ekainak 8an. Eliseok helegitea aurkeztu zuen. Orain epaitzaren zain
Badago guztien artean gailendu den erlijioa. Ezker zein eskuineko gurtzaileak dauzka, baita anarkistak ere, eta badabil ahots disidente oro isilarazteko bere txertoa fabrikatzen, pixkanaka.
Unean-unean erabaki dezakegu zer demontre egin nahi dugun gure osasunarekin lotutako edozein auzi sortzen denean.
Maskaren kaltegarritasuna egiaztatzen duen dokumenturik haundienetako bat da Municheko Unibertsitate Teknikoko Anestesiologia Institutuan egindako hitzaldia, bere doktore-tesia azalduz
Josebak eta Idoiak azaldu behar zuten Gaztetxean beraiek bizitutakoak