Burmuinaren funtzionamendu egokiak lan kontzientea eskatzen du
Ezin dugu gure zaintza psikologikoa garunaren ezabaketa aurreikusten duen hezkuntza-sistema baten esku utzi.
Ezin dugu gure zaintza psikologikoa garunaren ezabaketa aurreikusten duen hezkuntza-sistema baten esku utzi.
Makiavelok esaldi honetan laburtu zuen Herriari nola ezarri Kontrola: “eman armak herriari eta elkar hilko dute”.
Boteretsuek ez gaituzte esklabotzat ere hartzen, haientzat hilak gara, haur ezaugarriekin nahi gaituzte, baita hipersexualizatuak ere, bibrazio baxuan nahi gaituzte, plazeretan murgildurik, eta hori guztia gure benetako sena zein den ezagutu ez dezagun.
Jakinduria ez ote da bizipenetan esperimentatutako zerbait izango, eta ez bestek idatzitakoaren lorito errepikapena?
Datorren maiatzaren 16an, 18:00etan, Sarasatetik abiatuta manifestazioa. Bertan parte hartzera dei egiten diegu euskaltzaleei.
Gizarte honetan, pentsamendu askea gauzatzen duena konspiranoiko gisa definitzen dute.
Oso polita da ama izatea eta guztiarekin ahal izatea, emakume “askeak” izan gaitezen, gure ibilbide profesionalari uko egin ez diezaiogun… Kaka zaharra.
Zentzugabekeria askok dirau oraindik gizartean eta eskoletan, eta etorkizuna zelan datorkigun eta zelan, guk geuk, planteatu eta forma eman nahi diogun aztertzeko bildu nahi dugu.
Gaur, 2022ko abenduak 3, Ikastola, Euskal Eskola Nazionalaren eguna. Zer nahi dugu izan? Euskal arbola ala besteen arbolaren adarra?
Nolako eskola nahi dugu? Heike Freire psikologo, pedagogo eta filosofoarekin eta beste hainbat irakasle eta gurasorekin topaketa egingo dugu datorren abenduaren 3an Bidanian. Gonbidatuta zaudete!
Ez die erantzuten herri gisa dauzkagun erronkei. Ikasleen %75ek gazteleraz.
Murgiltze eredua desagertu eta eredu hiru-edo-lau-eleduna ezartzen da.
Zergatik da eskolan garrantzitsuagoa taula periodikoa ezagutzea, entxufe bat muntatzen jakitea baino? Zergatik ikasten da eskolan prestigioa duena bakarrik? Eta zergatik du prestigio handiagoa eskolan ikasten denak, kanpoan ikasitakoak baino?
Nahi dugu euskaraz egin dezaten –eta ez erdaraz–, baina mugarik ezarri gabe nahi dugu erdaren erabilera murriztu; hizkuntzak ez direlako berez txarrak, baina min ematen digu haurrak espainolez edo frantsesez entzuteak
Ikasi dugu kazetaritza ere garrantzitsuegia dela komunikabideen esku uzteko. Gure osasuna medikuen esku uzteko garrantzitsuegia den bezala, edo seme-alaben hezkuntza irakasle edo ikastetxeen esku uzteko garrantzintsuegia den lez.
Honaino iristea ahalbidetu duten eragile multzoaren artean bada bereziki garrantzitsua den bat, aspaldidanik botere mekanismo automatiko batzuk sortzen joan izana: ezarri, martxan jarri eta bateratuz doaz, baita erabat kontrolatuta egon gabe ere batzuetan, baina efektu oso kaltegarriak produzituz.
Haluzinazio kolektibo ikaragarri hau nola izan da posible? Bill Gates eta multinazional farmazeutikoen aurrean saldu al dira mediku, erizain eta pertsonal sanitarioa orokorrean, zientzialari, aldizkari medikoetako editore, osasun arloko arduradun politiko garrantzitsu eta kazetari legio oso batekin batera? Batzuk, oso gutxi eta influentzia oso handikoak, bai; baina gehiengo nagusia, ez. Gehiengoak doan eta beste arrazoi batzuengatik egiten du, Boterearen erremintak ezagutuz soilik uler daitezkeenak.
Geure burujabetzan oinarrituz eta geure buruarengan konfidantza ipiniz, ikasleekin ere ipar-oinarri horietan, bidelagun lana sustraituz eta indartuz bide pedagogikoan. Horrela zen euskaldunon egitura politiko nafarra izan ginenean, eta hala izan bedi berreskuratzen dugun Euskal Estatuan ere.
Hainbeste aldatu duen bizitza dela eta nire ezinegona, tristura eta dezepzioa inolako lotsa eta konplexu barik edozeinen aurrean publiko egiten dut.
Neurri dakroniarren eragina: mesfidantza, enpatia eza, lotura afektiboa indartzeko edo sustatzeko zailtasunak, emozioak kudeatzeko zailtasunak, lo egiteko arazoak.