Itzulpena: Ane Miren Elordui-Zapaterietxe
1
Egia esan, baliteke dokumentu honen izenburu egokiagoa izatea “Miseria morala euskarazko interneten”, orokortzea mugatuz. Jarduera harrigarri hauen erantzuleak oso pertsona zehatzak dira eta Interneten eragin mugatua dute, nahiz eta -neurri batean- euskarazko Interneten izan baduten.
2
“Miseria morala” esamolde deigarria da, baina segur aski beharrezkoa, baldin eta, balorazio politiko edo legalez haratago, gertatzen ari denaren ikuspegi sakona eman nahi badiegu gure irakurleei.
3
“Miseria moral” hori, Interneten zenbait funtzio euskaraz egin dituztelako pertsona batzuk beren burua “berezitzat” hartzen hasten direnean sortzen da. Denek bezala, beren iritziak dituzte, baina hori ez da, jakina, kritikagarria. Arazoa zenbait faktoreren ondorioz sortzen da:
- Pertsona horiek, beren iritzi propioak — mundu guztiak bezala — edukitzeaz gain, badirudi uste dutela beraiek bezala pentsatzen ez dutenak isildu egin beharko luketela edo zentsuratu egin beharko liratekeela.
- Euskarazko Interneten duten jardueraren ondorioz, pertsona hauek pentsatzen hasten dira, euren artean ados jartzen badira, gai direla erasotzeko, kalte egiteko eta “neutralizatzeko” haien ustez “pentsatu behar luketen bezala” pentsatzen ez duten pertsona edo taldeak.
- Zoritxarrez, ez dute planteatzen neutralizazio hori iritzi-kontrastearen bidez lortzea, ezta edukiak sortzen eta zabaltzen ahalegin handiago bat eginez ere. Haien estrategia iraina, laidoa eta gerra zikina dira.
- Jardun horretan hasi eta “batailak” irabaztea lortzen duten heinean, harrotu egiten dira eta jarduera oldarkorragoak eta pertsona eta baliabide gehiagoren aurkakoak egiten dituzte.
- Funtsezkoa: ez euskarazko Internetetik, ez euskal kulturaren mundutik/”euskalgintzatik”, ez euskal erakunde publikoetatik, ez zaie tinko aurre egiten, ezta jarrera eta estrategia onartezin hau salatzen ere.
4
Horren guztiaren ondorioz, arazoa areagotu egin da. INDEPENDENTEAren aurkako gerra zikina izan da kate baten azken kate-maila. Kate horrek — erantzukizun zuzenagatik edo tolerantziagatik — arriskuan jartzen du euskal enpresa baten baino gehiagoren irudia, gure gizarterako eta gure etorkizunerako funtsezkoak diren proiektu, pertsona eta erakundeen irudia.
5
“Miseria moralaz” hitz egiten badugu, arrazoia da, azken batean, gai honen larritasun juridiko, sozial edo politikoaz haratago doala erronka. Edozein ingurunetan, gutxieneko estandar moralak hausten direnean, dena jartzen da zalantzan. Eta, oso bereziki, horrelako jardunen egileek babeslekutzat hartzen dituzten eremuak, egiturak eta ideiak. Normalean, ideiak edo erakundeak ez dira benetako erantzuleak, baina —praktikan— jarduera jakin batzuen aurreko pasibotasuna edo tolerantzia oso garesti ordaintzen dira.
Larriena da Elite Magnoak lortu egin duela ETIKA oro lehertzea eta galaxietara bidaltzea.
Elite-txo txiolariak, dela
buru-iritzi edota mertzenario, ETIKA ORO LEHERTUAREN lerrora letratu direla.
Baina hori koldarkeria duk, edota oraindik larriago, mertzenariokeria.
Dana-dala, hortik uler dezaket SUSTATU edo bestelako burutxo harroek INDEPENDENTEARI eta bertzelako buru libreei eraso egitea.
Arrazoi dun,
ANA MARI ELOTDUI ZAPARIETXEKO
Soilki argitzea hi ezelako
ZAPATARIA, baizik eta *AZUA BEITIKO ETSEKONEKOA.
“Hi ezelako” barik,
“Hi ez haizela ezelako”
Ez dakit gune hau oso egokia dan nire abizenari buruz berba egiteko. Niri azaldu eustienez, Asua Beitian, gaur Erandio Behekoa deitzen dogu, Zapaterietxe izeneko baserria egoan. Bertan bizi zen gizonak, jatorriz Bermeo aldekoa, Elordui abizenari baserriaren izena gehitu eutson. Zuk aipatzen dozun Etxekonekoa ez dakit zer dan.
Mila esker, Josu. Aukera dagoenean esango deustazu.
Erlijio guztiak bezala, KOBID sineskeria ere txit arriskutsua izan da eta izaten dihardu, eta ondorioak hala jarraitzen Dute oraindik, larriak izaten: frustrazioak, suizidioak…
Eta ez da ETSEKONEN bakarrik gertatu, baizik baita norberaren etxean.
Inoiz ez gehiago!