Iruña-Veleia. 4. Biltzarra: Argitu, ez suntsitu
Iruña Veleiako euskarazko aparteko grafitoen gaia bezain garrantzitsua, ez dut ulertzen nola komunikabideek, oro har, ez duten jorratzen. Niri, behintzat, galdera asko etortzen zaizkit burura:
Zergatik joan zen larunbatean hainbeste jende Iruña-Veleiako biltzarrera?
Zergatik hain komunikabide gutxik eman dute kongresuaren berri?
Zergatik izan ziren larunbatean hainbeste zientzialari eta ikertzaile, Iruña Veleian aurkitutako grafitoen egiazkotasunari buruz anitz ebidentzia ematen?
Zergatik gehitu behar zaizkio ebidentzia horiek aurretik egindako beste hainbat ebidentziari?
Hala ere, zergatik eman ziren epaiketan faltsutzat grafitoak, arkeologiaren metodo estandarren bidez aztertu ez badira?
Aurkikuntzetatik ia 20 urte igaro ondoren, zergatik ez dira grafitoak azterketa arkeologiko basikoen bidez datatu: karbono 14, termoluminiszentzia, etab.?
Europako laborategietan grafitoak aztertzeko gastuak ordaintzeko prest dauden herritarren elkarteak egonda ere, zergatik ez da baimenik ematen?
Zergatik ez da aztarnategiko indusketa arkeologikoak egiten jarraitzen, antzeko ezaugarriak dituzten grafito gehiago aurkitu ahal izateko?
Kontrara, zergatik sartzen da eskabadora aztarnategian legeak onartutakoa baino sakonera handiagoan, eta zergatik suntsitzen da ziurrenik balio handiko material arkeologikoa?
Zergatik ez zuten grafitoen faltsutasunaren defendatzaile nagusiek inoiz kontsultatu edo hitz egin kasuko akusatu nagusiarekin, hau da, Eliseo Gilekin?
Zergatik da ezinezkoa parte-hartzaile guztientzat, larunbatean Eliseo Gil kongresuan zuzenean entzun ondoren, bere zintzotasuna eta hitza zalantzan jartzea?
Zergatik hainbeste bidegabekeria?
Zergatik kezkatu eta gastatu behar ditugu gure indarrak horrelako gauzetan?
Mesedez, arren, argitaratu Iruña-Veleiako grafitoen inguruko albisteak oro har, eta joan den larunbateko kongresua bereziki. Nire ustez, euskal gizarteak gai hau behar den moduan ezagutu beharko luke.
Mila esker.
Urrutitik pistaren bat… 😉 :
.
“Anche se visto da un po’ lontano, si può comunque dire che l’incontro-congresso Iruina Beleia celebrato a Durango rivela una importante, difficile, lunga e profonda questione che dovrebbe interessare tutto il corrispondente mondo scientifico – almeno europeo per cominciare – che si occupa di temi così connessi all’unica lingua europea vivente fin dal paleolitico!
Un dibattito che aprirà molte scoperte ora in gran parte ignorate da coloro che si presume dovrebbero affrontarle con serietà scientifica. Inclusi naturalmente i contenuti linguistici ed epistemologici che trasmette da millenni.”
Zergatik? Hedabideak esku pribatu espainolistetan daudelako eta erakundeetatik (jaurlaritxa) bizi direnek arlo honek (eta beste askok) zentsuratua izan behar duela badakitelako.
Eta ez hedabideak bakarrik, Eusko Ikaskuntza, Euskaltzaindia, UPV/EHU, UEU, etab., zentsura hori onartu dutelako diruaren truke.
Zorigaitzeko panorama dugu EH honetan. Dirua nagusi, osasungintzan bezala.
Joaquín Gorrochategui Euskadi Ikerketa Saria jasotzean:
“La mano de Irulegi es el contrapunto a los falsos grabados de Iruña-Veleia”
https://www.eitb.eus/es/cultura/videos/detalle/9622517/video-joaquin-gorrochategui-la-mano-de-irulegi-es-contrapunto-a-falsos-grabados-de-irunaveleia/
2006: J. Gorrochategui:
”Y nuestro objetivo principal era hoy precisamente asegurar a esa comunidad científica que es verdad, que no es un fraude, que han aparecido unas leyendas escritas en alfabeto latino sobre material cerámico básicamente, aunque también hay vidrio y hay huesos, con leyendas en vasco antiguo. A falta de una precisión en la cronología, esto siempre hay que tenerlo aquí en la cabeza, podemos fechar el material como en la antigüedad tardía. Es decir, vale decir en principio desde el tercero hasta el sexto.” (Radio Euskadiren audioa)
Zer sinesgarritasun du gizon honek?
Txakurjan sariak.
Ze sinesgarritasun du gaur egun edozein sari ofizialek ba, Martin, Jaunen zerbitzura ondo betetako lanena baino?
Barka bekit salbuespenak, egongo da eta baten bat.