Esplotazio Kultura

Last Tour: Laguntza publikoen dopina, zergak saihestea eta lan-prekarietatea

BBK Live jaialdiaren sustatzailea ez zen garaje batean jaio, baizik eta Sabin Etxearen grazia jainkotiarrak ukituta, urtero hainbat milioi jasotzen zituelarik, dirulaguntza eta kontratu publikoetan.

0

Ahoztar Zelaieta Zamakona

Idazlea, kriminologoa eta ikerketa kazetari independentea. Bakio

Aurtoreak:

Luis Miguel Barcenilla
@BarcenillaLM

Ekaitz Cancela
@ecanrog

Ahoztar Zelaieta
@Ahoztar1972

CC bidez El Salto-tik euskaratutako artikuluaren parte bat, osorik argitaratuta 2022-12-17: «Dopaje de ayudas públicas, elusión de impuestos y precariedad laboral en Last Tour»

Last Tour: kultur eta jaietako panorama berritzeko prozesuan erakunde ekintzaile garrantzitsua agertu da, modako gailurrean dauden korronte musikalei itsatsita.

BBK Live jaialdiaren sustatzailea ez zen garaje batean jaio, baizik eta Sabin Etxearen grazia jainkotiarrak ukituta, urtero hainbat milioi jasotzen zituelarik, dirulaguntza eta kontratu publikoetan.

Ezerk ez du gelditu auzitegiek Last Tourren finantzaketa zalantzan jarri izana eta gizarte-erakundeek ere haien azpikontraten bidezko muturreko lan-esplotazioaren aurka egitea.

Teloneroak

Oihala altxatzen da eta furgoneta zuri bat agertzen da San Mames estadioaren ondoan aparkatuta. Last Tour azpikontratetako arduradunak langileei ordaintzen ari dira (hilabete baino gehiagoko atzerapenarekin). Ilaran, soldata txikiaren bila doaz. Gehienek orduko bost euro baino gutxiagoren truke lan egin dute.

Lanaldi bakoitza 15 eta 17 ordu artekoa da. Eta eguerdian hartzen zituzten moldeko ogien artean bi mortadela xerrekin xuxurlatzen zuten, Eraginek orduan salatu zuenez.

Last Tour sustatzaileak, BBK Live jaialdiaren antolatzaileak, azpikontratatutako langileak dira. Estanpa beste mende batekoa izan arren, 2019az ari gara.

Urte hartan, Bilboko Altamira auzoko agertokietan Rosalíak abesten zuen. Liam Gallagher kartelburua zen. The Strokes, Cecilio G (sustatzaileak esklusiba du Euskal Herrian) edo Weezer ere bazeuden, Kobeta mendi koxkorraren, udaro eszenatokiek eta bertaratutakoek hondatzen zuten ingurune naturala.

Last Tourrek, jaialdiaren antolatzaileak, 1,4 milioi euro jasotzen ditu urtero Bilboko Udaletik, 300.000 euro bere kultur koroaren harribitxiari izena ematen dion bankutik bertatik eta 25.000 euro Eusko Jaurlaritzatik. Bizkaiko Foru Aldundiaren babesa ere badu. Hala ere, ezerk ez du eragozten horiek baldintza material makurretan erabiltzea langileak.

Inguratzen duten distiren atzean, sustatzaileak zirrikitu fiskalak baliatu ditu %40ra arteko kenkaria izateko, Interes Ekonomikoko 12 Elkarte (AIE) sortuta

Kontsultatutako iturrien arabera, hau da Last Tourrek hartutako erabakien artean odoltsuena: formula horren erabilera indiskriminatua da, dozena bat erakundeen bidez. Dirulaguntzen dopina baino are odoltsuagoa ere. 2017an, BBK Live Festival jaialdiaren sustatzaileak Interes Ekonomikoko Talde izena hartu zuen, publikoari gutxiago ordaintzeko helburuarekin. Eta ekitaldi edo esperientzia bakoitzerako AIE bat sortzen hasi zen. Azkena Rock AIE, Kultur Live Festibala AIE eta horrela 12ra arte.

Barne iraultza fiskal honen buru Alfonso Santiago da, industriako marrazo bat, aurretik jaietako esperientzietan beste bi pertsonaiek uretaratutako ontziarekin geratu zena: Kike Turmix, punkarra, Movida madrileñan ere paper nagusia zuena, “soy un loco anarquista, soy un loco antifascista” (ero anarkista naiz, ero antifaxista naiz) eta Juan Carlos Bilbao, kontzertuen estenako Muga taberna ikonikoaren buru izan zen tabernari-rockeroa, 33 urtez.

Last Tourren buruzagia Alfonso Santiago El Correo-n:
«Bilbok kulturan inbertitu behar du zero-zorrarekin gehiegi kezkatu gabe»

Nahi baduzu, Independenteak aurrera egin dezan lagundu dezakezu. Idatziz, itzuliz, janariz, irudigintzan, bideogintzan, bertsotan, diseinuan, informatikan, psikologia klinikoan, abokatutzan edo diruz ere bai. Ziberjazarpenari aurre! INDEPENDENTEA LAGUNDU >

Honen harira

Utzi iruzkina

Azken artikuluak